2013. december 8., vasárnap

Csirkepástétomos szendvics



Egy korábbi recept kapcsán említettem, hogy rendszeres látogatója vagyok egy testépítéssel foglalkozó weboldalnak. Ott találtam rá erre a receptre, amit már nem először készítettem el és biztosan állíthatom, hogy ennél finomabb szendvicset kevésszer ettem már életemben. Általában kerülöm a kenyereket, péksüteményeket (van, amikor nem tudok egyiknek sem ellenállni), amikor csak tudom, de nemrég rátaláltam a képen szereplő 90%-ban szénhidrát-csökkentett kenyérre, aminek azóta is nagy rajongója vagyok, bár amikor kifizetem a 250g-ért a majd 400Ft-ot, olyan, mintha a fogamat húznák. De térjünk is rá a receptre:

Hozzávalók
·         500g csirkemell filé
·         1 leves kocka (helyettesíthető ételízesítővel is)
·         Fél fej vöröshagyma
·         A házi majonézhez 1 tojás sárgája, olíva olaj és egy kicsi citromlé, egy-két csepp folyékony édesítő
·         Szárított petrezselyem
·         Só, bors ízlés szerint

Elkészítés
A csirkemellet kockákra vágom és megfőzöm a leveskockás/ételízesítős vízben. Míg fő, addig megcsinálom a házi majonézt, ami számomra nem egy rövid művelet, ugyanis jelenleg nincs gépi habverőm. Elkészítési folyamata: A tojássárgáját habosra keverünk annyi olíva olajjal, amit fel tud venni. Nagyon fontos, hogy fokozatosan öntsük bele az olajat(nekem sikerült az elsőt elrontanom, amikor 1dl olajat kapásból beleöntöttem). Ha már félig habos, egy kevés citromlevet teszünk bele és édesítőt, majd tovább verjük. Ha a csirke megfőtt, leöntjük a levét, majd egy tálba rakjuk a majonézzel, darabolt vöröshagymával és fűszerekkel. A sóval óvatosan bánjunk, mert a csirke elég sokat megtart a leveskockából. Botmixerrel az egészet összezúzzuk, hogy kenhető legyen. Kenyérrel, Abonettel, vagy puffasztott rizzsel tálaljuk, díszítésként zöldségeket használunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése